9. March 2022
Postmigrantische Perspektiven im Kontext Schule
Das Team des Multikulturellen Forums lädt Sie für den 22. März 2022 zum Fachtag ein. Die Veranstaltung Postmigrantische Perspektiven im Kontext Schule findet online statt.
Deutschland ist eine Migrationsgesellschaft und das wird auch für die Lebenswelten junger Menschen immer selbstverständlicher: Im Unterricht ergeben sich damit neue Möglichkeiten, Herausforderungen und Notwendigkeiten Perspektiven einer zunehmend pluralen Schüler*innenschaft aufzugreifen und zu berücksichtigen. Zugleich eignen sich die alltäglichen Fragen und Konflikte, die sich in einer vielfältigen Gesellschaft zwangsläufig ergeben, für eine lebensweltnahe Gestaltung des Unterrichts. Die Veranstaltung möchte Lehrer*innen und Schulsozialarbeiter*innen Impulse für ihre Arbeit liefern, um sie in einer diversitätssensiblen Pädagogik zu unterstützen.
Hier finden Sie weitere Informationen.
Similar articles
February 2025policy:brief no. 1 | Strengthen, Protect, Prevent?The Role of Prevention of Islamism in Democratic Societies Download the policy:brief no. 1 here. A holistic approach to the prevention of Islamism must build on actions by both civil society and the security authorities. The role that civil society plays in prevention work is to make society as a whole more resilient by promoting […]
read more ›
December 2024Annual Review 2024A dynamic year is coming to a close. Together, we reflect on the work of BAG RelEx and developments in the field of radicalization prevention.We wish you strength in these challenging times and a peaceful end to the year! For those celebrating: Happy Hanukkah and a relaxing (pre-)holiday season! Our Year 2024: Highlights and Developments […]
read more ›
September 2024policy:briefIn autumn 2024, we launched a new format: the BAG RelEx policy:brief. It concisely summarizes key positions and insights from our work, with a special focus on current socio-political issues and challenges. The policy:brief takes a step back to explain broader contexts while also moving forward by providing audience-specific policy recommendations. This format ensures that […]
read more ›