10. June 2020
Diversitätsorientierte Pädagogik im Kontext von Islam in der Grundschule
Anfang 2020 brachte ufuq.de die Broschüre Anregungen für eine diversitätsorientierte Pädagogik im Kontext von Islam in der Grundschule heraus. In dem Webtalk am 16. Juni 2020 wird die Publikation vorgestellt und praxisnahe Anregungen diskutiert: Wie können Eltern als Akteur*innen in den Schulalltag eingebunden werden? Welche Ideen gibt es für den Umgang mit Diversität, und welche Rolle spielt Religion in Alltag und Unterricht? Abschließend können Fallbeispiele aus der Rubrik „Und wenn’s mal knirscht …“ besprochen werden. Ziel des Webtalks ist es, Grundschullehrkräfte und pädagogische Mitarbeiter*innen in ihrem diversitätsorientierten Handeln bei (schulischen) Herausforderungen zu stärken.
Der Webtalk findet 11.00 bis 12.00 Uhr statt. Die Anzahl der Teilnehmenden beschränkt sich auf 20 Personen. Bis zum 12. Juni 2020 können Sie sich über folgende Mail-Adresse anmelden: julia.schwieder@ufuq.de.
Similar articles
February 2025policy:brief no. 1 | Strengthen, Protect, Prevent?The Role of Prevention of Islamism in Democratic Societies Download the policy:brief no. 1 here. A holistic approach to the prevention of Islamism must build on actions by both civil society and the security authorities. The role that civil society plays in prevention work is to make society as a whole more resilient by promoting […]
read more ›
December 2024Annual Review 2024A dynamic year is coming to a close. Together, we reflect on the work of BAG RelEx and developments in the field of radicalization prevention.We wish you strength in these challenging times and a peaceful end to the year! For those celebrating: Happy Hanukkah and a relaxing (pre-)holiday season! Our Year 2024: Highlights and Developments […]
read more ›
September 2024policy:briefIn autumn 2024, we launched a new format: the BAG RelEx policy:brief. It concisely summarizes key positions and insights from our work, with a special focus on current socio-political issues and challenges. The policy:brief takes a step back to explain broader contexts while also moving forward by providing audience-specific policy recommendations. This format ensures that […]
read more ›